zaterdag 5 november 2011

Boek :D

Hoi :3
Ja, je leest het al een beetje aan de titel, het gaat over een boek. Maar niet zomaar een boek. Ik schrijf zelf een boek, het is nog niet af maar ik ben er wel mee bezig. Ik heb geen uitgever en zo maar dat hoef ik niet. Ik vraag gewoon aan mijn vader of hij het wil gaat printen en dan sla ik het verhaal wel op in een mapje of zo. Dan geef ik hem wel eens aan iemand die het dan doorgeeft aan andere. :)
Sorry, maar ik denk dat mijn fantasie een beetje op hol slaat, maar ik kan me heus wel zelf kalmeren. Gewoon in- en uitademen. Simpel, toch?

Maar we hadden over mijn boek. Ik ben al dagen bezig met een verhaal, en eindelijk ga ik daar gewoon mee verder. Ik ben heel erg geïnspireerd geraakt door een ander boek die ik heb gelezen. Wil je weten welk boek mij heeft geïnspireerd? Nou, ''Pippa en de Dochter van De Dromenmaker'' heeft mij erg geïnspireerd. :D

Nu even over míjn boek. Het gaat dus over een fee met de naam Lavendel. Ze komt uit een heel ander universum. Maar als ze een opdracht krijgt van haar meester, meester Kriskras, moet ze naar aarde toe. Omdat ze een andere fee moet meenemen naar het universum van Lavendel. Maar zodra Lavendel op aarde is maakt ze meteen vriendinnen. Met Belle en Roos. Die haar helpen om de andere fee te vinden. Dat gaat snel. Ze vinden Lelie, de fee en Lavendel maakt ook vriendinnen met haar, al snel verklapt Lavendel dat ze een fee is. Lelie blijkt ook een fee te zijn, maar Belle en Roos begrijpen er niks van. Belle, Roos en Lavendel waren toch net zo goede vriendinnen? Maar toen Lavendel Lelie vond, vergat Lavendel Belle en Roos, of zitten Belle en Roos nog in de gedachten van Lavendel?

Zo, hopelijk weten jullie nu veel over mijn verhaal. Omdat dit toch een lange post word laat ik nu ook een klein stukje voorlezen voor jullie, het is een magisch voorstuk! Veel plezier!

'Oké vooruit dan maar, Lavendel. Jij mag ervoor zorgen dat ze hierheen komt.' mompelde meneer Kriskras, de meester van het kleine feetje Lavendel. 'Ja, meester. Ik zal u niet teleurstellen.' antwoordde Lavendel trots en klapte met haar vleugels en vloog de lucht in. 'OH! Wacht nog héél even Lavendel.' zei meneer Kriskras en liet Lavendel weer landen op de vloer. Nadat Lavendel was geland op de vloer stak meneer Kriskras zijn wijsvinger de lucht in. 'Eerst, moet jij je transformeren. Je kan niet zomaar als een fee rondlopen tussen al die mensen! Jij, moet er dus ook uit zien als een mens!' zei hij met een wijze toon. Lavendel knikte.


Zo, wat vind je van het stuk? Laat een mening achter wat je ervan vind en misschien vertel ik meer!

xx

2 opmerkingen:

  1. Superleuk!
    Je schrijft echt super leuk.
    Als je je verhaal afhebt moet je het zeker naar een uitgever sturen (;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Daniëlle: Ik wil het wel aan een uitgever geven maar ik wil mijn achternaam niet geven. xD

    BeantwoordenVerwijderen