maandag 25 juli 2011

Smile Graphic


Alweer eens een graphic met een verhaal erachter aangeplakt. :D

Ik zat als een oude vrouw op een stoel en bladerde door mijn album. Allemaal foto's van mij hoe ik er vroeger uitzag. En toen, zag ik een foto van me. Een foto die mij liet stralen, een foto met een lach. En op dat moment dacht ik weer aan de tijd van toen ik de foto maakte...

Ik was nog maar een jonge dame van 20 en ik wandelde door de winkelstraten van mijn woonplaats. Ik droeg mijn lange donkerbruine jas met daaronder mijn donkerbruine jurk met beige schort. Het was al zo koud dus droeg ik ook eens mijn bruine handschoenen, onder droeg ik lange bruine sokken met mijn bruine werkschoenen. Ik moest wat kopen, aardappels. Naast de fietsenstal van de winkel zag ik een jonge man in oude kleren en een fotocamera. Was hij een fotograaf? Ik liep naar hem toe en bukte. 'Wat is jou naam?' vroeg ik beleefd terwijl ik in zijn blauwe ogen keek. 'N-Nick.' bibberde hij. Ik pakte uit mijn tas een sjaal en wikkelde hem om Nick heen. 'Zo, nu heb je het toch niet meer zo koud?' vroeg ik. Nick schudde zijn hoofd en stond op. 'Wil je een foto van jezelf krijgen?' vroeg hij. Ik knikte. 'Ja, waarom nou niet?' zei ik en stond ook op. Samen liepen we naar een gebouw toe. Met allemaal lichtjes en boompjes. 'Ga daar maar staan.' zei Nick en wees naar de gele muur. Ik deed mijn jas en handschoenen uit en legde mijn tas neer. 'Lach maar!' zei Nick. Ik liet mijn beste glimlach zien en KLIK de foto werd gemaakt. 'Deze is heel erg goed gelukt.' zei Nick toen hij naar de foto keek. Ik liep naar hem toe en keek naar de foto. 'Ja.' zei ik en keek hem aan. 'Hoe heet jij?' vroeg Nick. Ik glimlachte. 'Rosie.' zei ik en ging op de grond zitten samen met Nick. 'Ik ben 20 en hoe oud ben jij?' vroeg Nick. 'Ik ook!' zei ik en daarna kregen we een super lang gesprek. En na dat gesprek kenden we elkaar zo goed en kreeg ik gevoelens voor hem. Maar toen ik in zijn ogen keek voelde ik dat hij ook gevoelens voor mij had en ik gaf een klein kusje op zijn rode wangen...

Ik deed mijn album dicht en keek naar de foto van Nick en mij toen we trouwden. Een mooie dag en een mooi leven. Allemaal te danken aan mijn lieve Nick...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten