vrijdag 21 oktober 2011

100e geboortedag van Mary Blair

Hoi hoi!
Vandaag staat Google in het teken van Mary Blair, nu zul je wel denken: 'Wie is dat?' Nou dat zal ik je eens vertellen!
Mary Blair was een kunstenares uit Amerika, ze was geboren op 21 oktober 1911 (precies honderd jaar geleden!!) en werkte voor Walt Disney Productions, als je haar op Google zoekt zie je meteen allerlei tekeningen. Waaronder een paar tekeningen die je meteen herkent, aan een aantal Disney films, zoals Assepoester, Peter Pan en Alice in Wonderland! Ik vind dat zij heel erg mooi kan tekenen en hier zijn wat tekeningen van haar!

Ik weet niet bij welk sprookje dit hoort maar ik vind het wel heel erg mooi getekend, het ziet er zo vrolijk en blij uit, heel erg leuk getekend en ik vind het ook erg schattig! Maar meerdere tekeningen van Mary Blair zijn zo schattig! :D

En deze ook, volgens mij hoort dit bij het sprookje Assepoester. Zo'n vermoede heb ik. Deze is ook heel leuk getekend, heel erg fantasievol en ook heel erg mooi! ♥

Wat vind jij van de tekeningen? En wat vind je van deze post? Laat een reactie achter en ik reageer misschien wel terug op jouw reactie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten